Vi firar Östhammars Naturskyddsförening – 50 ÅR

Söndag 22 september är Naturskyddsföreningens medlemmar välkomna till Gräsö Gård för att uppmärksamma föreningens 50 åriga verksamhet i Östhammars kommun.

FÖRMIDDAG

Samling kl. 10-10.30 med the/kaffe och smörgåsar. Föreningens ordförande Hans Jivander inleder med att berätta om föreningens femtioåriga verksamhet som den finns dokumenterad i protokoll och dokument.
Lars-Gunnar Bråvander reflekterar över hur natur- och miljöfrågor har förändrats under 50 år.
Kommunekolog Camilla Andersson informerar om Östhammars kommuns målsättningar och strategi för naturskydd och miljövård och hur kommunen arbetar idag.

Vi avslutar förmiddagen med samtal och diskussion om föreningens fortsatta verksamhet och utmaningar i Östhammars kommun.

EFTERMIDDAG

Eftermiddagen från kl. 13.30 ägnar vi åt artkunskap om växter och djur. Barn och vuxna är välkomna att gå på artjakt i omgivningarna runt Gräsö Gård för att testa sina artkunskaper och ta vårt märke Naturfalken! Ta gärna med kameran!

Dagen avslutas kl. 15.30-16 med eftermiddagskaffe och nya goda idéer för fortsatt verksamhet i Östhammars Naturskyddsförening.

Anmäl dig senast 10 september att delta 22 september på Gräsö Gård. För anmälan kontakta Jacqueline Otabbong, 073 56 29 309 eller e-post: otabbong.j.d.62@gmail.com Ingen föranmälan behövs om du enbart deltar under eftermiddagen!

Föreningen bjuder på lunch och the/kaffe under dagen. Meddela om du har särskilda önskemål med anledning av till exempel allergi.

Styrelsen för Östhammars Naturskyddsförening